Depósito Digital de Documentos de la UAB Encontrados 2 registros  La búsqueda tardó 0.02 segundos. 
1.
25 p, 979.9 KB Psychometric properties of the Alabama Parenting Questionnaire - Preschool revision (APQ-Pr) in 3 year-old Spanish preschoolers / Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Penelo Werner, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Doménech Massons, José M (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut)
Parenting practices should be assessed and taken into account at an early age, since it is well documented that they are strongly related to children's development. This study provides data on the psychometric properties of a Spanish version of the Alabama Parenting Questionnaire for Preschool children (APQ-Pr). [...]
2014 - 10.1007/s10826-013-9730-5
Journal of child and family studies, Vol. 23 (2014) , p. 776-784  
2.
50 p, 1.0 MB Parental psychopathology levels as a moderator of temperament and Oppositional Defiant Disorder symptoms in preschoolers / Antúnez, Zayra (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Osa, Nuria de la (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Granero, Roser (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament) ; Ezpeleta, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Epidemiologia i de Diagnòstic en Psicopatologia del Desenvolupament)
Oppositional Defiant Disorder (ODD) is among the most prevalent disorders in preschoolers. It has been linked to temperament, since characteristics such as elevated surgency and negative affect, as well as low levels of effortful control, contribute to the development of this disorder. [...]
2016 - 10.1007/s10826-016-0461-2
Journal of child and family studies, 2016  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.